Cer Klik..!!

Isnin, 9 Julai 2012

Suspek Amuk Mati Secara Tak Logik?...


Beb..dalam kes ni nampak macam menimbulkan tanda tanya bagi aku,tapi dalam pemerhatian aku lah semacam tak logik dengan kematian suspek amuk semalam nih,walaupun aku sedar ajal maut ditangan Allah..tapi cuba perhatikan gambar diatas nih,kalau ikut pada logik tak mungkin dengan kesan tembakan diatas nih boleh membawa maut dengan mudah..tapi tak tau lah kot-kot terkena tempat-tempat pentaing pulak kan sebab aku bukannya doktor nak buat kesimpulan bagai..tapi timbulkan tanda tanya.

Aku bukan cakap kosong derr setakat lengan dengan peha yang kena tembak tu tak mungkin dengan mudah sebab aku dulu ade pengalaman kes kat kampung aku dimana polis menembak suspek tepat mengenai dada dari belakang.tapi suspek tak mati dan itu kuasa Allah aku tak nafikan..bayangkan kena kat dada tapi tak mati..kalau ikut pada logik akal korang logik tak kalau dibandingkan dengan kes nih??pada aku memang tak logik langsung..                                                                                                                                              Lagi persoalan aku PDRM nih ikut SOP ka?..aku tengok kalau polis negara luar kalau satu-satu kes yang melibatkan seseorang suspek tu harus ditembak mereka akan meyediakan ambulan dulu..tapi dalam kes nih aku tak nampak pun Ambulan stanby..

Tapi pada pendapat aku Polis nih tak sepatutnya menembak seauka hati je,lagi satu kalau ye pun nak tembak sepatutnya guna peluru yang tidak membawa kepada kematian,peluru getah ke contohnya..sekarang nih banyak pe teknologi senjata luar untuk menangkap penjenayah..

Sebelum tu mari kita sedekah Al-Fatihah untuk simati semoga diberi rahmat...  

Tiada ulasan: